söndag 4 oktober 2009

Rammstein - Pussy

IPKK är förvisso ett fan av övertydlighet men i fallet Pussy blir det tyvärr inte så lyckat. Om man inte tycker att gubbar som har sex med porrskådisar är ett väldigt lyckat koncept förstås. Att Till Lindemann likt en härjad, svarthårig Peter Stormare sjunger att han har en Dikkäyh utan att darra på manschetten får mig att känna mig lite pinsam i hans ställe. Och stackars Peter Stormare sen då. Kanske något förvånande känner jag mig inte ett dugg upprörd över själva videon, mer över låten som är fantastiskt dålig. Får man verkligen släppa sådan skit och tycka att man är cool? Den här dängan funkar ju inte ens på gymmet. Möjligtvis platsar den på Hits for Kids och sen kan Göran Hägglund gnugga sina heteronormativa händer när ungarna shejkar loss på förskolan. I egenskap av feminist är det ändå min plikt att kommentera deras "kontroversiella" tilltag. Rammstein, om ni nu känner att ni vill ironisera över porrindustrin så gör det med lite mer emfas nästa gång, ok? Nu blir ju bara en massa korkade synthhårdrockare exalterade över alla fittor och silikonläppar runt erigerade lemmar vilket väl knappast var avsikten. För det är väl inte så att ni gör det för att tjäna stålar?
/Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar